Regulamin Serwisu Tlumaczeniaszybko.pl

REGULAMIN SERWISU TLUMACZENIASZYBKO.PL
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Definicje

Serwis TLUMACZENIASZYBKO.PL – Serwis prowadzony przez Jolantę Szadkowską, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą INTERLEX Jolanta Szadkowska, adres: ul. Młynarska 13/91 Piaseczno, NIP: 899 222 88 15, REGON: 140794365 (dalej „Interlex”)

Regulamin – niniejszy regulamin.

Serwis – strona internetowa TlumaczeniaSzybko.pl, dostępna pod adresem URL: http://TlumaczeniaSzybko.pl oraz każdym innym, będącym kontynuacją bądź uzupełnieniem tego adresu URL, jak również każdym, który go zastąpi.

Usługa – usługa tłumaczenia (zwykłego, specjalistycznego, technicznego, poświadczonego, itd.), korekty tłumaczenia, korekty gotowego tekstu lub jakakolwiek inna usługa świadczona przez Interlex za pośrednictwem Serwisu, wykonywana za pośrednictwem sieci Internet.

Tłumacz – osoba współpracująca z Interlex, wykonująca Usługę, wykonująca usługę tłumaczenia lub korekty oraz usługi poboczne.

Tłumaczenie – gotowe tłumaczenie lub korekta wykonane przez Tłumacza lub Korektora.

Klient – osoba zamawiająca Usługę za pośrednictwem Serwisu lub odrębnie

Konsument – Klient będący osobą fizyczną korzystającą z usług świadczonych przez Interlex w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Formularz – formularz umieszczony na stronie https://tlumaczeniaszybko.pl/, poprzez który Klient może złożyć zlecenie (zakupić Usługę).
Bramka płatności – zewnętrzny serwis internetowy (www), świadczący usługi płatności online, taki jak Przelewy24.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

2. Przystąpienie do korzystania z Serwisu jest dobrowolne i wymaga akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności Serwisu.
3. Każdy z Klientów Serwisu zobowiązany jest do korzystania z usług w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, w tym do:
a) powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu oraz korzystanie z usług świadczonych przez Serwis;
b) niezakłócania działania systemów komputerowych, serwerów, sieci oraz niepodejmowania prób obejścia regulacji lub procedur obowiązujących przy korzystaniu z Serwisu, w tym do samowolnej ingerencji w kształt lub treść stron internetowych należących do Serwisu;
c) przekazywania prawdziwych danych osobowych.
4. Zakazane jest dostarczanie przez korzystających z Serwisu treści o charakterze niezgodnym z prawem lub wulgarnych, naruszających dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego.
5. Prawidłowe korzystanie z usług za pośrednictwem Serwisu oraz prawidłowe wyświetlanie stron Serwisu nie wymaga instalacji szczególnego oprogramowania. Wystarczające jest w tym zakresie spełnienie minimalnych wymagań technicznych dla korzystania z Internetu, tj.: połączenie z siecią Internet, przeglądarka w wersji co najmniej Internet Explorer 8.0 (i nowsze wersje) oraz Mozilla Firefox w wersji 5.0 (i wyższe); wszystkie przeglądarki powinny posiadać zainstalowane i poprawnie działające oprogramowanie do obsługi skryptów, w tym skryptów JavaScript; do wyświetlania niektórych obiektów konieczne będzie zastosowanie oprogramowania Flash 5 (lub wyższe wersje), Quicktime, Acrobat Reader.
II. ZASADY ZAMAWIANIA USŁUGI
1. Zamawianie usługi polega na zamówienie tekstu do tłumaczenia poprzez dodanie załącznika w Formularzu dostępnym na stronie https://tlumaczeniaszybko.pl/orders/new, bądź przesłaniu tekstu drogą e-mailową na adres biuro@interlex.co
2. Niedopuszczalne jest umieszczanie w Formularzu treści niezgodnych z prawem kraju, w którym składane jest zamówienie Usługi lub prawa międzynarodowego, naruszających prawa i dobra osób trzecich, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej lub propagujących przemoc.
3. Interlex zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do realizacji Usługi zawierającej treści, o których mowa w ust. 1 powyżej.
4. W ramach Serwisu dostępne są Usługi tłumaczeniowe oraz inne usługi doradcze, w szczególności takie jak:
a) usługa tłumaczenia zwykłego,
b) usługa tłumaczenia specjalistycznego,
c) usługa tłumaczenia poświadczonego przez tłumacza przysięgłego,
d) korekty tłumaczeń, korekty gotowego tekstu.
5. Podczas składania zlecenia, zostanie oszacowany czas, w którym tłumaczenie zostanie zrealizowane. O terminie realizacji tłumaczenia Klient zostanie poinformowany odrębnie drogą elektroniczną lub za pomocą wiadomości sms/mms.

6. Po kliknięciu przycisku “Podsumowanie” Klient przechodzi do podsumowania zamówienia. W tym momencie realizowane są wszelkie rabaty, a Klient może sprawdzić poprawność wprowadzonych danych i przejść do płatności, poprzez kliknięcie w przycisk “Zapłać”.
7. Przed złożeniem zamówienia w ramach podsumowania Interlex udostępnia Klientowi, również będącemu Konsumentem, Regulamin, specyfikację usługi oraz ewentualne wzorce umowne obowiązujące w ramach wybranej przez Klienta usługi, a Klientowi będącemu Konsumentem także podsumowanie warunków zamówienia. Podsumowanie powinno, w szczególności, zawierać parametry wybranej usługi, czas trwania umowy i wysokość opłaty należnej za wykonanie usługi.
9. Zamawiając Usługę Klient:
a) akceptuje Regulamin, oraz
b) oświadcza, że został poinformowany, iż przetwarzanie jego danych osobowych odbywa się przez Interlex w zakresie koniecznym do prawidłowego wykonania usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu w tym do celów księgowych, kontaktu z Klientem, dokonywania rozliczeń za pośrednictwem operatora płatności, oraz innych czynności związanych z wykonaniem usług za pośrednictwem Serwisu realizowanych zgodnie z udzielonym przez Klienta zleceniem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), oraz
c) oświadcza, że został poinformowany o prawie dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, o prawie do przenoszenia danych, a także do sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz skutkach prawnych takiego sprzeciwu, oraz
d) może wyrazić zgodę na otrzymywanie wszelkich informacji określonych Regulaminem oraz komunikatów i informacji handlowych, a także otrzymywanie Newslettera w trybie przesłania ich na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym, albo w trybie sms na numer telefonu podany w formularzu rejestracyjnym – wówczas przetwarzanie jego danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
e) wyraża zgodę na przesyłanie i udostępnianie mu rachunków lub faktur VAT (jeżeli dotyczy) w formie elektronicznej wystawianych przez Interlex w związku ze świadczeniem usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu, oraz
f) oświadcza, iż został poinformowany o przewidzianym przepisami obowiązującego prawa w tym przepisów Kodeksu cywilnego do odstąpienia od umowy i wyraża zgodę oraz żąda wykonania usługi przed upływem terminu przewidzianego do odstąpienia od umowy, mając świadomość, że wyrażenie tej zgody oraz złożenie tego żądania skutkuje tym, że nie jest on uprawniony po wykonaniu usługi do odstąpienia od umowy w trybie wyżej wymienionej ustawy, oraz
g) oświadcza, że zlecenie usługi tłumaczenia nie narusza praw osób trzecich do materiałów źródłowych, w szczególności w zakresie praw autorskich.
10. Do zawarcia Umowy z Klientem dochodzi w momencie potwierdzenia przez Klienta akceptacji warunków usługi zaproponowanych przez Interlex i opłaceniu zamówionej Usługi, chyba, że strony postanowiły inaczej. Do potwierdzenia dołączony jest Regulamin oraz specyfikacja usługi oraz wszystkie wzorce umowne obowiązujące w ramach wybranej przez Klienta będącego Konsumentem usługi, które zostały uprzednio udostępnione i zaakceptowane przez Klienta.

III. CENNIK I PŁATNOŚCI
1. Wynagrodzenie Interlex z tytułu realizacji Usługi jest ustalane w momencie składania zamówienia na Usługi, na podstawie aktualnego cennika, to jest cennika obowiązującego w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Cena Usługi jest obliczana na bieżąco i każdorazowo jest przekazana Klientowi w formie indywidualnej wyceny oraz zostaje powiększona o podatek VAT zgodnie z obowiązującym prawem.
2. Opłacenie Usługi następuje przed przekazaniem zlecenia do realizacji, po przejściu do Bramki Płatności ze strony podsumowania zamówienia Usługi, chyba że strony postanowią inaczej.
3. Po przejściu do Bramki Płatności, Klient dokonuje płatności za Usługę.
4. Płatności przelewami internetowymi są obsługiwane przez operatora płatności, którego usługi są dostępne w ramach Usługi.
5. W przypadku płatności internetowej, zamówienie jest realizowane po otrzymaniu potwierdzenia płatności przez Interlex. Czas realizacji Usługi jest liczony od momentu otrzymania przez Interlex potwierdzenia płatności.

IV. REALIZACJA USŁUGI
1. Po otrzymaniu potwierdzenia płatności, zlecenie Klienta zostaje przesłane do realizacji przez Tłumacza.
2. W momencie akceptacji Usługi do realizacji, Tłumacz oświadcza, że rozpocznie realizację Usługi. Wówczas Klient otrzyma, drogą e-mailową, na adres podany podczas zlecania Usługi, wiadomość potwierdzającą podjęcie zlecenia przez Tłumacza.
3. Interlex ma prawo odmówić realizacji usługi i odstąpić od umowy o tłumaczenie zawartej z Klientem ze skutkiem natychmiastowym w następujących sytuacjach:
a) gdy tekst przekazany przez Klienta do tłumaczenia jest niemożliwy do odczytania w sposób nie budzący wątpliwości (np. nieczytelne pismo odręczne), a Klient nie udzielił wystarczających wskazówek, aby usługa mogła być wykonana poprawnie.
b) gdy przetłumaczenie tekstu we wskazanym przez Klienta czasie jest niemożliwe operacyjnie (np. duża ilość tekstu do przetłumaczenia).
c) gdy treść tekstu przekazana przez Klienta do tłumaczenia narusza dobre obyczaje, albo w rozumieniu przepisów prawa narusza interesy osób trzecich albo narusza przepisy obowiązującego prawa lub w jakikolwiek sposób naraża Interlex na odpowiedzialność cywilnoprawną bądź karną.
d) W innych wypadkach, niezależnych od Interlex, które spowodują, że realizacja usługi zgodnie z zamówieniem Klienta nie będzie możliwa.
4. W przypadku odstąpienia przez Interlex od umowy Klient zostanie poinformowany o tym niezwłocznie, ale najpóźniej w ciągu 24 godzin od momentu zaksięgowania wpłaty za tłumaczenie na koncie Interlex. W takim przypadku wszystkie dokonane przez Klienta wpłaty zostaną mu zwrócone.
5. Czas wykonania Usługi jest zależny w szczególności od długości i skomplikowania tekstu przesłanego przez Klienta do tłumaczenia. Każdorazowo, termin realizacji Usługi ustalany jest indywidualnie z Klientem.
6. Gotowe Tłumaczenie dostarczane jest drogą e-mailową – dla tłumaczeń nie wymagających poświadczenia, na adres podany przez Klienta w trakcie zlecania Usługi lub następuje poprzez odbiór osobisty Tłumaczenia w oryginale, lub wysłany przez Interlex na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.

V. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
1. W związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usługi Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji.
2. Klient zobowiązany jest do złożenia reklamacji, o której mowa w pkt 1, w terminie 14 (czternaście) dni od dnia, w którym usługa została faktycznie zrealizowana.
3. Reklamacja powinna zawierać:
a) wskazanie danych Klienta w sposób umożliwiający jego identyfikację;
b) wskazanie zamówionej Usługi, której reklamacja dotyczy;
c) przedmiot reklamacji;
d) okoliczności uzasadniające reklamację;
e) wskazanie żądania.
4. Reklamacja powinna zostać wysłana na piśmie na adres Interlex wskazany w Regulaminie lub na adres poczty elektronicznej wskazany przez Interlex jako adres do kontaktu.
5. Potwierdzenie przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia przez Interlex następuje na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w reklamacji w terminie 5 (pięciu) dni od dnia skutecznego przyjęcia zgłoszenia reklamacji.
6. Reklamacja powinna zostać rozpatrzona w terminie 10 (dziesięciu) dni od dnia potwierdzenia przyjęcia reklamacji w sposób określony w pkt. 5. Okresu uzupełnienia reklamacji nie wlicza się do terminu rozpatrzenia reklamacji, który w przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji zaczyna biec dopiero od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
7. W razie uzasadnionej potrzeby termin rozpoznania reklamacji może ulec przedłużeniu o kolejne 14 (czternaście) dni po uprzednim poinformowaniu Klienta na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, w przypadku reklamacji o dłuższym terminie rozpatrywania reklamacji. Postanowienia zdania pierwszego nie dotyczą Konsumentów.
8. W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera elementów określonych w ust. 3 Klient zostanie wezwany do uzupełnienia braków reklamacji.
9. Rozstrzygniecie reklamacji wraz z uzasadnieniem zostanie przesłane Klientowi na adres poczty elektronicznej wskazany w reklamacji.
VI. POUFNOŚĆ
1. Interlex zobowiązuje się do zachowania treści tekstów zlecanych do tłumaczenia w poufności. Klientowi udzielna jest licencja niewyłączna do tłumaczenia na wszystkich polach eksploatacji wskazanych w art. 50 i 74 ust. 4 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
2. Interlex zobowiązuje się do zachowania poufności treści tekstów zlecanych do tłumaczenia i zadbania o anonimowość Klientów, to jest nie ujawnianie treści tłumaczeń ani danych Klientów osobom trzecim za wyjątkiem tłumaczy, pracowników i współpracowników Interlex w związku z realizacją usługi tłumaczenia.

VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Interlex oświadcza, iż dokłada starań, aby zapewnić użytkownikom oraz Klientom Serwisu wysoki poziom bezpieczeństwa w zakresie zabezpieczenia danych Klienta oraz przesyłanych treści przed niepowołanymi osobami. Wszelkie informacje o zdarzeniach mogących zagrażać bezpieczeństwu korzystania z Serwisu należy zgłaszać pod adresem biuro@tlumaczeniaszybko.pl. Interlex zaleca jednocześnie osobom korzystającym z Serwisu korzystanie z oprogramowania służącego do ochrony danych, w tym w szczególności z programów antywirusowych.
2. Odpowiedzialność Interlex w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu realizacji Usługi, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych (1000,00 PLN). Interlex ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem.
3. W wypadku Klientów nie będących Konsumentami Interlex może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
IX. POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
1. Wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje 14-dniowy termin do odstąpienia od umowy. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Interlex o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
3. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia Usługi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
4. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
5. Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę odpowiadającą nominalnej wartości (w cenie za świadczenie bez uwzględnienia cen promocyjnych i rabatowych) zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Interlex zastrzega sobie prawo wydawania odrębnych regulaminów promocyjnych, prawo wydawania odrębnych regulaminów dla poszczególnych usług oraz prawo zmiany Regulaminu, z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
2. Informacja o zmianach Regulaminu oraz wydaniu odrębnych regulaminów zostanie przesłana Klientowi pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta jako adres do kontaktu.
3. Zmiany Regulaminu oraz odrębne regulaminy zostaną dodatkowo opublikowane na stronie internetowej www.tlumaczeniaszybko.pl
4. Zmiany Regulaminu oraz odrębne regulaminy wchodzą w życie po upływie 14 (czternastu) dni od chwili ich wprowadzenia do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, aby Klient mógł zapoznać się z ich treścią, zgodnie z punktem 3 powyżej.
5. Strony przyjmują, że Klient zaakceptował zmiany Regulaminu, jeżeli nie wypowiedział Umowy o świadczenie usług do końca upływu okresu wskazanego w punkcie 4 powyżej. Uprawnienie do wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług nie przysługuje w przypadku, gdy zmiana Regulaminu dotyczy tylko usługi, której nie obejmuje Umowa o świadczenie usług, i z której nie korzysta Klient lub wprowadzenia nowej usługi.
6. Umowy zawierane z Interlex poprzez Serwis zawierane są w języku polskim.
7. Do oceny praw i obowiązków Interlex oraz Klienta nie będącego Konsumentem, a także w sprawach nieuregulowanych Regulaminem lub Umową stosuje się prawo obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej.
8. Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw Konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów prawa, które znajdują zastosowanie przed postanowieniami Regulaminu.
9. Interlex nie zobowiązuje się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami, przy czym wszelkie ewentualne spory z Klientami będzie starać się regulować polubownie. Sądem wyłącznie właściwym do rozpoznawania spraw związanych z działalnością Interlex jest sąd miejscowo właściwy dla adresu Interlex, jeśli roszczenie zgłasza Klient Serwisu będący przedsiębiorcą bądź jest skierowane przez Interlex przeciwko takiemu Klientowi czy Tłumaczowi, którego miejsce zamieszkania nie jest znane. Ewentualne spory z Klientem będącym Konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej.
9. Zasady zbierania i wykorzystywania plików cookies Klientów Serwisu oraz ochronę danych osobowych Klientów, w tym obowiązek informacyjny zgodny z RODO i inne kwestie istotne dla ich prywatności w ramach Serwisu reguluje Polityka prywatności dostępna na stronach internetowych Serwisu. Polityka prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.